Scouts

Wie zijn de Scouts?

Meisjes en jongens tussen de 11 en 15 jaar heten de Scouts. Sinds 1991 is deze speltak actief bij de groep. Hiervoor heten de jongens Verkenners en de meisje heten de Padvindsters.
In 1911 zijn de eerste Verkenners gestart bij de groep. In 1973 kwamen de eerste padvindsters bij de groep.
Scouts hebben op zaterdag opkomst van 13:30 uur tot 16:00 uur.
Door het jaar heen zijn er verschillende weekendkampen en iedere zomer gaan ze op zomerkamp. De Scouts zijn te herkennen aan hun kaki kleurige blouse. Scouts opkomst Er zijn ongeveer 22 Scouts bij onze groep. De Scouts worden in groepjes van ongeveer 5 personen verdeeld. Deze groepjes heten patrouilles. In deze patrouilles werken de Scouts vaak samen en hebben ze ook een patrouilleweekend. Een Scouts opkomst begint met een opening. Tijdens de opening wordt de vlag gehesen door twee leden van een patrouille. Een ander lid van de patrouille zegt de Scoutswet op. Na de opening begint de Scouts opkomst echt. Scouts leren hoe ze een vuurtje moeten stoken, op het vuur hun eigen potje te koken, met een kaart een route te lopen, pionieren en nog veel meer. Andere opkomsten spelen ze een renspel in het bos of gaan ze bijvoorbeeld softballen in de graskuil.

Wat doen de Scouts?

Weekendkampen en Zomerkamp
Ongeveer 3 keer per jaar hebben de Scouts ook een weekendkamp. Tijdens een weekendkamp slapen de Scouts in tenten of in de blokhut. Tijdens een weekendkamp oefenen de Scouts op het zomerkamp. Bij het zomerkamp is het de bedoeling dat de Scouts redelijk zelfstandig zijn. Ze moeten zelf hun tent opzetten, zelf een heuse keuken maken en hun eigen potje koken. Door het jaar heen worden de Scouts hierop voorbereid. Natuurlijk zorgt de Scoutsstaf er wel voor dat de oudere en jongere Scouts gemend zijn, zodat de jongere Scouts kunnen leren van de oudere Scouts.
Vragen of informatie?
Voor alle vragen over de scouts, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de leiding via scouts@scoutingkeizerkarel.nl

Kom 4x gratis meedoen

Als je lid wilt worden van Scouting Keizer Karel kun je eerst 4 keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep. Mocht je het na 4 keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je automatisch lid en mag je iedere week komen. Als je een paar maanden lid bent word je geinstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Schrijf je in