Blauwe Vogels

Wie zijn de Blauwe Vogels?

In 2009 is bij Scouting Keizer Karel, de Blauwe Vogel speltak van start gegaan. Onze groep is speciaal opgericht voor jongeren met een beperking. Bij deze speltak kijken wij niet naar leeftijd, maar wat iemand kan, waar zijn of haar mogelijkheden liggen.  Zo kan het zijn dat iemand, al zelf een heel vuur kan maken, maar dat een ander dit meebeleeft.
De huidige groep bestaat uit ongeveer 10 leden en drie leiding.  Na vier keer meedoen, kijken we samen of de Blauwe Vogelgroep geschikt is.
Als de Blauwe Vogelgroep niet meer passend is bestaat de mogelijkheid over te vliegen naar de Uilenstam.
Wij dragen als speltak de donkerblauwe blouse, met een koningsblauwe das. Deze worden aangeschaft en vanaf de installatie formeel  gedragen tijdens de opkomst.

Wat doen de Blauwe Vogels?

Wij hebben een keer in de 14 dagen een opkomst op zaterdag van 14.00 uur tot 16.00 uur
Wij hebben opkomst in de oneven weken.
Tijdens deze opkomsten maken wij graag gebruik van het mooie bos, aangrenzend aan ons terrein.
Hieronder vindt u een aantal activiteiten die wij ondernemen.
  • tochten lopen;
  • werken aan insignes;
  • koken/bakken;
  • kampvuur maken;
  • bosspelen;
  • pionieren.
Ook proberen wij betrokken te zijn bij de reguliere scouting activiteiten. Wij proberen het hele seizoen te variëren zodat er voor ieder wat wils te doen is. Elk jaar proberen wij ook een kamp te organiseren. Dit vindt plaats op onze blokhut of  wij kamperen op   een buitenlocatie.
Meekijken of vragen?
Heeft u nog vragen of wilt uw zoon/dochter graag eens meekijken met de Blauwe Vogels? Mail de leiding van deze speltak via blauwevogels@scoutingkeizerkarel.nl

Kom 4x gratis meedoen

Als je lid wilt worden van Scouting Keizer Karel kun je eerst 4 keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep. Mocht je het na 4 keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je automatisch lid en mag je iedere week komen. Als je een paar maanden lid bent word je geinstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Schrijf je in